Aby przykuć uwagę, ważne jest, aby wizytówka wyglądała profesjonalnie. Istotny jest układ graficzny, a informacje na niej zawarte muszą być czytelne. W pierwszej kolejności należy zdecydować, czy chcemy aby nasza wizytówka była jedno czy dwustronna. Musimy pamiętać, aby w centralnej jej części znalazło się logo oraz nazwa firmy. Najważniejsze informacje w celu ich wyróżnienia mogą zostać pogrubione i napisane większą czcionką. Dane kontaktowe zamieszczone są najczęściej w dolnej części wizytówki, na środku lub w prawym rogu. W przypadku wizytówek służbowych warto wprowadzić informacje o zajmowanym w firmie stanowisku lub o stopniu naukowym.

Wszelkie zamieszczone dane muszą być czytelne. Zatem najmniejszym rozmiarem czcionki, który powinien być używany jest rozmiar 6. Jednak zalecane jest zastosowanie większych rozmiarów.

Pamiętać powinniśmy o tym, że wizytówka ma zwrócić uwagę i zachęcić do kontaktu kontrahenta, zatem musimy stworzyć profesjonalny model, który jednocześnie będzie bardzo oryginalny. W tym celu warto zastanowić się nad rodzajem papieru. Warto zastosować kreatywne rozwiązania i działać nieszablonowo. Ozdobny papier lub tłoczenia to dobre rozwiązania. Faktura papieru ozdobnego dostrzegana jest nie tylko wizualnie, ale również poprzez dotyk.

Wizytówki mogą być również zdobione, np. poprzez hot stamping na których napisy lub loga są wykonane w sposób imitujący złoto. Doskonały efekt uzyskiwany jest za pomocą wybiórczego foliowania na gorąco. Metoda ta nazywana jest także hot-print lub termodruk. Obecnie na rynku znajduje się szeroki wybór kolorystyczny specjalnie w tym celu wykorzystywanych folii. Najczęściej jednak stosowane są w kolorze złota lub srebra. Wizytówki na życzenie zamawiającego mogą posiadać zaokrąglone narożniki. W celu ozdobienia mogą być dziurkowane. Wizytówki perforowane laserowo dają bardzo efektowny, ażurowy wygląd. Na papierze usuwa się ściśle określone części (wykonywana jest tzw. perforacja), celem stworzenia zamierzonego schematu, wzoru np. loga firmy.